28.12.15

Kłamstwo



Nie uważacie, że dookoła nas jest multum fałszywych ludzi? Kłamcy. Niby przyjaciele. Niby fani. Chyba każdy dobrze wie o czym mówię. Tacy ludzie mnie przerażają, bo jak można udawać z kimś przyjaźń. To podłe. Nie rozumiem także, dlaczego ludzie kłamią. Kłamstwo to najgorsza rzecz, jaką ktoś mógł mi wyrządzić. Dlaczego boimy się prawdy? Użyłam słowa "boimy", bo myślę, że każdy w jakiś sposób się jej boi i próbuje ją zataić przed swoim otoczeniem. Bardzo cenię osoby, które potrafią powiedzieć mi prawdę patrząc w oczy. Mimo, że nie zawsze lubię te osoby, wiem że one są prawdziwe. Czasem mówimy, że kłamiemy w dobrej sprawie, mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi. Ale kiedy prawda wyjdzie na jaw, sprawia wielki ból. Tego bólu nie zwalczy żaden Ibuprom czy Apap. Ten ból zostaje i w większości przypadkach nie można go wyleczyć. Nawet kiedy skłamiemy w drobnej sprawie, dla odbiorcy może być to coś bardzo ważnego. To taki celny strzał prosto w serce. Teraz przypomnijcie sobie jak to było, kiedy wy kogoś okłamaliście, albo was okłamano. Jeśli nie mieliście takiej sytuacji to bardzo wam zazdroszczę. Myślę, że moim postanowieniem noworocznym będzie 'nie skrzywdzić nikogo kłamstwem, nawet tym najdrobniejszym'.


"Rdza niszczy żela­zo, a kłam­stwo duszę."


A wy? Co myślicie o kłamstwie?

sweater/ New Yorker

3 komentarze:

  1. ja już nie raz przejechałam się na kłamstwie innych. najgorsze co moze być:)
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że najczęściej kłamiemy w drobnych sprawach żeby dodać trochę koloru naszej opowieści czy naszemu życiu. I chyba nikt nie jest w stanie wyeliminować ze swojego życia wszystkich kłamstw. Grunt, to nie krzywdzić osób w okół nas. Szczerość jest dla mnie jedną z najważniejszych cech w życiu, więc staram się być osobą, której można zaufać i która nie krzywdzi ludzi w taki sposób.

    OdpowiedzUsuń
  3. Spotkałam się z kłamstwem prosto w oczy i nie raz dowiadywałam się różnych rzeczy od osób od których nie powinnam się dowiedzieć :(

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz to ogromna motywacja, za którą bardzo dziękujemy. ♥
Nie bawimy się w obs/obs kom/kom.
Odwiedzamy blogi, jakie zostawiacie w komentarzach.

,